18 juni, Dubuque, Iowa.

19 juni 2009 - Dubuque, Iowa, Verenigde Staten

Donderdag, 18 juni, Dubuque, Iowa.
Walter is vanmorgen met JB en Dana meegegaan naar kantoor. Voor hun vetrek werd de tweeling door de oppas Sarah opgehaald. De tweeling mary en Max slapen over het algemeen onrustig en zijn snachts vaak wakker. Daarom zijn de nachten van Dana en JB vaak onderbroken. Vannacht hebben ze gelukkig wat beter door geslapen.
Marja bleef alleen thuis om wat was op te ruimen, e-mails bij te werken en gewoon wat te rommelen. In de loop van de ochtend kwam de schoonmaakmevrouw Ronni. Zij was later dan anders vanwege een begrafenis, ging zich eerst even omkleden en kwam in een soort aerobicspakje tevoorschijn om daarna als een wervelwind met allerlei schoonmaak spuitflessen en verschillende doeken en doekjes en de stofzuiger onder haar arm door het huis te stuiven. Een Ajax-tournado was er niks bij.
Tegen de middag kwam Walter terug met Catherine, met wie hij veel samenwerkt en vrijwel dagelijks telefonisch contact heeft vanuit Heeze. Met z’n drie’en gingen we naar een heel apart, nieuw restaurant in een oude bierbrouwerij.
Het was in het plaatsje Potosi een plaatsje in Wisconsin, een andere staat dan Iowa, Dubuque ligt zo goed als op een punt waar drie staten Iowa-Wisconsin en Illenois bij elkaar komen. Bij het restaurant was ook een klein museum over de vroegere brouwerij. Op de terugreis naar Dubuque kwamen we ook nog langs een of ander kapelletje, dit is een nogal erg katholieke omgeving, waar een pater zijn artistieke gave heeft gebruikt om met schelpen, steentjes, stukjes glas en weet ik wat de boel op te leuken. Het is een vreselijk kitserig geval geworden en het trekt nog bezoekers ook, sommige mensen vinden het helemaal geweldig. We hebben er wat foto's van genomen om dat je je anders niet goed kunt voorstellen hoe het er uit ziet, maar je kunt het beste een zonnebril op zetten, dan komt het misschien minder hard aan.
We reden door naar een heel groot park Eagle Point, op een heuvel, met uitzicht op de Mississippi. Het park wordt gebruikt om te picknicken, voor (muziek)voorstellingen enz. Er zijn overal picknickplaatsen, toiletgebouwen, het ziet er heel verzorgd en sfeervol uit en in de schaduw van de grote bomen en de wind is het er goed uit te houden.
Van het park zijn we naar een boomkwekerij gegaan, om twee kersenbomen uit te zoeken. Dit wordt ons cadeau aan JB en Dana als aandenken aan de geboorte van Max & Mary, omdat onze vriendschap is begonnen onder de kersenboom in onze tuin aan de Ambachten in Heeze. Maar hier komen we later nog op terug.

1. Bert:
    20 juni 2009
    Hallo Walter en Marga,

Wat een belevenissen allemaal, zo te lezen en dat is nog al wat maken jullie er een mooie vakantie van.

Geniet ervan.

Bert Jacobs

p.s. vandaag een belletje gekregen van BCC dat mijn body binnen is, ga deze volgende week ophalen in Zutphen.
  2. helder.opa bob:
    22 juni 2009
    Hallo Walter en Manja.Heerlijk zo een reis die je je hele leven blijft herinneren.Alle zorgen vergeet en vrienden for ever.Wij zijn Zondag weer in Nederland gearriveerd vanuit Zweden en hebben het geweldig gehad,maar wel met een overladen programma,zoals te verwachten was.Ik had wel mijn winter jas bij mij en daar was ik blij mee.Groetjes Pappa