Vertrek uir Chicago en thuiskomst 1 Juli

1 juli 2009

Dinsdag 30 juni, Chicago – Amsterdam

De dag van vertrek was aangebroken, voor we gingen ontbijten hebben we eerst onze tassen ingepakt en alle spullen opnieuw verdeeld. Het is altijd weer spannend of je niet over het gewicht heen zal komen wat je mee mag nemen. Het blijft een gok, zeker als je geen weegschaal hebt om het te controleren. We konden tot 12.00 uur van onze kamer gebruik maken, maar besloten om toch nog maar een keer Michigan Avenue/ Magificent mile in te gaan, maar dan de andere kant op, die we lopend nog niet gedaan hadden. Het was buiten een stuk koeler dan de afgelopen dagen, dus eigenlijk wel aangenaam. Deze kant van de drukke winkelstraat had duidelijk ander soort winkels dan de kant die we al gezien hebben, dus dat kwam wel zo goed uit. Helemaal op je gemak loop je ook niet meer, we moesten de tijd in de gaten houden om te zorgen dat we niet te laat terug zouden zijn.

We zijn helemaal naar het begin van de straat gelopen, naar de brug over de Chicago rivier, daar hebben we nog wat rondgekeken en toch ook nog maar foto’s gemaakt en toen weer op ons gemak terug. De laatste spullen ingepakt, samen van Walter’s chocolade taart van de avond ervoor gegeten, we kregen ‘em samen niet op! Het moment van vertrek was er dan uiteindelijk toch. Met een taxi waren we in 40 minuten bij de luchthaven, ruim drie uur voor we zouden vliegen, we konden zo inchecken, we waren zo’n beetje de eersten.

We hebben nog wat gedronken voor we door de security heen gingen, dat ging allemaal lekker vlot en toen wachten tot 3.15 uur. We hadden allebei een spannend boek, dus dat hielp.

Keurig op tijd, om 4.15 uur gingen we de lucht in met een KLM toestel. Het cabine personeel was heel vriendelijk, we kregen een Hollandse krant en konden ook weer een beetje wennen aan wat Nederlands om ons heen, al de afgelopen weken zijn we eigenlijk geen andere Nederlanders tegen gekomen.

De vlucht verliep verder rustig, we vlogen over Canada, Groenland, IJsland, Schotland naar A’dam. OP de geplande tijd van 7.15 uur stonden we aan de grond en om 7.40 uur kwamen we met onze bagage naar buiten en daar werden we opgewacht door ….. Nienke, die met de eerste trein vanuit Heeze was gekomen en daarvoor al om 5.00 uur was opgestaan. We hebben wat gegeten en gedronken en vooral bijgepraat op Schiphol. Lotte en Roel hadden we intussen ook aan de telefoon gehad. Daarna gingen we met de trein terug naar huis, Roel had de auto bij het station gezet omdat hij zelf voor een tentamen op school moest zijn. We zijn weer thuis na een heel bijzondere en lange vakantie en moeten wel weer even wennen.

Het was een reis om nooit meer te vergeten.